Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

5 vinkkiä: Mitä on sisältömarkkinointi?

 Sisältömarkkinointi on mainonnan nopeimmin kasvava alue, joka yhdistää luovia ratkaisuja, koukuttavaa sisältöä ja moninaisia kerronnan tapoja. Sisältömarkkinoinnissa tuotetaan lukijoille kiinnostavia ja sitouttavia kaupallisia sisältöjä, jotka johdattavat yrityksen palveluiden ja tuotteiden pariin.  Schibsted Suomi Partnerstudio tuottaa sisältöjä sekä asiakkaille että Rakentaja-tuoteperheen medioihin yli 20 vuoden kokemuksella.

Miksi markkinoida sisällöillä?

Sisällöt rakentavat luottamusta ja vahvistavat brändiä

Tarinallisuus, viihdyttävyys, hyötysisältö – sisällöntuotannon keinovalikoima vastaa siihen, mitä lukija ja kuluttaja kaipaa, vaikka ostopäätös olisikin vielä tekemättä. Kun sisältö tuotetaan kohderyhmän tarpeista lähtien, yrityksen halu palvella kasvattaa brändin uskottavuutta.

Sisällöt ovat kriittisen tärkeitä löydettävyyden kannalta

Jos et löydy googlaamalla, et ole olemassa – jopa 93 prosenttia kaikista netinkäyttötilanteista alkaa hakukoneessa. Laatusisältö ja sisältöihin ohjaavat linkit ovat tärkeimpiä Googlen arvostamia asioita verkkosivustolla. Kun sisällöt nousevat hakutuloksissa, vaikutukset ovat pitkäaikaisia: kiinnostava, hakukoneoptimoitu sisältö tuo liikennettä jopa vuosia. 

Lue myös: Kumpi on tärkeämpää, SEM vai SEO?

Sisällöt tavoittavat paremmin kuin perinteinen mainos

Lukija kokee asiantuntevan ja koukuttavan sisällön lähes poikkeuksetta hyödylliseksi palveluksi, eikä siihen yhdistetä mainontaan liittyviä kielteisiä mielikuvia. Sisältöjen näkyvyyttä eivät rajaa mainonnanesto-ohjelmat.

Lue myös: Mitä ovat sisältömarkkinointi ja natiivimainonta?

Sisällöt tuottavat tehokkaasti liidejä

Toimivia sisältöjä kulutetaan hartaudella – artikkelissa tai videossa viihdytään tyypillisesti pitkään ja sillä pystytään vaikuttamaan ja vakuuttamaan. Siksi myös sisältöjen kautta on mahdollista kerätä laadukkaita yhteydenottopyyntöjä tai ohjata lukijoita esimerkiksi verkkokauppaan tai tilaamaan.

Sisällöt auttavat kaikkea markkinointia

Sisällöt ovat markkinoinnin tukiranka – oivaltavaan sisältöön on helppo ohjata myös passiivista tai epävarmaa yleisöä esimerkiksi somesta, uutiskirjeeltä tai display-mainonnasta. Palvelevan sisällön tarjoaminen madaltaa kynnystä lähestyä yritystä tai tuotetta.

5 vinkkiä -juttusarjassa kaupalliseen sisällöntuotantoon erikoistunut tiimimme jakaa parhaita vinkkejään. Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä ja räätälöimme yrityksellesi sisältösuunnitelman tai -strategian tai autamme tuottamaan päräyttäviä sisältöjä, joilla yrityskuva kirkastuu ja myynti lähtee lentoon.

Kaikki sarjan osat löydät täältä. Voit myös ehdottaa meille aiheita!

Inka Partanen

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Business manager Inka Partanen etunimi.sukunimi (at) rakentaja.fi