Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Rakentajan sisällöntuotanto on nyt Schibsted Suomi Partnerstudio

Rakentajan kokenut sisällöntuotantotiimi tarjoaa jatkossa aiempaa monipuolisempaa ja monialaisempaa palvelua. Uusi Schibsted Suomi Partnerstudio on luovan ja vaikuttavan markkinoinnin yksikkö, joka tuottaa yrityksille kaikki kaupallisen sisällöntuotannon työvälineet strategisesta suunnittelusta kampanjatoteutuksiin.

Kaupallisen sisällön kysyntä kovassa kasvussa

Rakentajan sisällöntuotantotiimi on tehnyt sisältömarkkinointia ja muita kaupallisia sisältöjä erityisesti rakentamisen toimialalle jo yli 20 vuoden ajan. Viime vuosina omien julkaisualustojen kasvava määrä on monipuolistanut työtä, kun sisältöjä on tuotettu Rakentaja.fin lisäksi Omataloyhtiö.fi-, Puutarha.net-, Rakentaja Pro ja Talovertailu.fi-sivustoille. Myös sisältöpalveluiden kirjo on kasvanut, kun mukaan ovat tulleet videotuotannot, podcastit ja erilaiset uudet tapahtumaformaatit, kuten webinaarit ja virtuaalimessut.

Seuraava luonnollinen askel on ryhtyä tarjoamaan täyden palvelun markkinointiratkaisuja ja luovia ja vaikuttavia kaupallisia sisältöjä myös omien julkaisualustojen ja nykyisen toimialakirjon ulkopuolelle. Niiden kysyntä Schibsted Suomen asiakaskunnassa on nopeassa kasvussa.

– Yhä useampi yritys on oivaltanut, että sisällöt ovat vaikuttamisen kova ydin. Sisältöjä toivotaan koko ajan enemmän niin taktisen markkinoinnin keinoksi kuin laaja-alaisemman strategisen tekemisen selkärangaksi, kertoo sisältötiimin vetäjä, Head of Content Operations Suvi Tanner.

Kaikki palvelut yksittäisestä jutusta sisältöstrategiaan

Partnerstudion palveluvalikoima on kasvanut kattamaan sisällöntuotannon lisäksi myös erilaiset suunnitteluprojektit, kuten sisältöstrategiat, kohderyhmämäärittelyt sekä kokonaisvaltaiset julkaisusuunnitelmat. Toteutuksissa kysyntää on perinteisempien artikkelien lisäksi erityisesti video- ja äänituotannoille sekä tarkasti rajatuille yleisöille kohdennetuille kampanjoille, kuten käyttäjätesteille tai webinaareille.

Partnerstudion tuottamia sisältöjä voidaan julkaista vaikka yrityksen omille verkkosivustoille tai someen, mutta useimmiten sisältötiimi räätälöi sellaisen ratkaisun, että haluttu yleisö tavoitetaan tarkasti Schibstedin kanavissa. Paitsi Rakentajan sivustoilta, tavoiteltu kohderyhmä on mahdollista paikantaa myös muiden Schibsted Suomen yksiköiden palveluista eli Torista ja Oikotieltä. Yhdessä palvelut tavoittavat yli kolme miljoonaa ostovoimaista suomalaista, joiden käyttäytymisen, toiveet ja odotukset data kertoo tarkasti.

Pitkäjänteinen yhteistyö rakentaa brändiä

– Tarjoamme asiakkaillemme kokeneiden sisällöntuottajien osaamisen ja sen lisäksi yleisöt ja kohderyhmät, joiden tarpeet tunnemme perinpohjaisesti. Pitkäaikaiset kumppanuudet yritysten kanssa mahdollistavat sen, että voimme rakentaa brändeille tunnettuutta ja hakukoneliikennettä pitkäjänteisesti ja systemaattisesti, jopa vuosien jatkumona. Vastaavaa ei oikein kukaan kilpailijoista pysty tarjoamaan, kertoo Rakentaja-tuoteperheen Business Manager Inka Partanen.

Partnerstudiossa työskentelee nyt 13 sisältöjen asiantuntijaa ja lisäksi tiimillä on nopeasti kasvava avustajaverkosto tukenaan. Vaikka tiimin toimintakenttä laajenee, yhteistyö nykyisen asiakaskunnan kanssa  jatkuu ja syvenee. Monipuolistuvat palvelut hyödyntävät etukenossa juuri nykyisiä kumppaneita.

– Rakentamisen toimialalta meillä on edelleen vahvaa osaamista ja kokemusta, Tanner lupaa.

Schibsted Suomi Partnerstudio
  • Asiantuntijoiden tuottamat kaupalliset artikkelit
  • Sisältöstrategiat, kohderyhmätyöpajat ja julkaisusuunnittelu
  • Valokuvaus & graafinen suunnittelu
  • Videotuotannot ja podcastit
  • Tutkimukset, kyselyt, kilpailut ja äänestykset
  • Esitepostituspalvelu ja liidienkeruu
  • Soittokampanjat
  • Kohdennetut uutiskirjeet
  • Somekampanjat
  • Verkkosivustot
  • Display-kampanjat ja niiden aineistotuotanto
  • Asiakastilaisuudet, seminaarit ja webinaarit
  • Painotuotteiden suunnittelu ja tuotanto
  • Esitteet ja mainokset
Suvi Tanner

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Head of Content Operations Suvi Tanner suvi.tanner (at) rakentaja.fi