Tuore bränditutkimus kertoo, että Rakentaja.fin tunnettuus on kasvanut entisestään. Nyt yli puolet suomalaisista tuntee palvelun tai on käyttänyt sitä äskettäin.
Aktiivisista kuluttajista eli rakentajista ja remontoijista peräti yli 70 prosenttia tuntee Rakentaja.fi-sivuston. Lisäksi joka neljäs tänä vuonna rakentamista tai remontoimista suunnitteleva nimeää Rakentaja.fin ensisijaisten digitaalisten tietolähteidensä joukkoon.
Tiedonlähteenä erikoissivustot ja kauppapaikat
Tuoreen tutkimuksen mukaan Rakentaja.fin tuntee tai sitä on käyttänyt 55 prosenttia vastaajista. Suomelan tunnettuus on 48 prosenttia, ja kolmannelle sijalle yltäneen TM Rakennusmaailman tuntee 45 prosenttia vastaajista.
Kuluttajat suosivat tiedonhankinnassaan paljon myös verkon kauppapaikkoja, kuten rautakauppojen verkkosivustoja. Ne lähes puolet tutkimukseen osallistuneista suomalaisista nimeää tietolähteekseen. Rautakauppojen sivuja käytetään etenkin remontointiin liittyvässä tiedonhaussa. Sen sijaan sosiaalinen media tai somevaikuttajat ovat tietolähde vain yhdelle kymmenestä.
Rakennusalan imagoa ja tietolähteiden tunnettuutta kartoittava tutkimus toteutettiin helmikuussa 2022. Kantarin toteuttamaan tutkimukseen vastasi tuhat suomalaista.
Kiinnostaako näkvyvyys Rakentajan palveluissa? Ota yhteyttä!
Myyntijohtaja Heidi Uusitalo heidi.uusitalo (at) rakentaja.fi