Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Rakentajan palveluiden yleisö vahvassa kasvussa

Rakentaja-tuoteperheen sivustojen kävijäliikenne on tänä vuonna kasvanut tasaista tahtia. Palvelut tavoittavat kuukausittain yli 700 000 uniikkia kävijää ja lähettävät yli 2,3 miljoonaa tilattua uutiskirjettä.

Nousujohteisen yleisökehityksen mahdollistavat Rakentajan palveluiden kaksi tukijalkaa. Tärkeimpänä vahvuutena sivustojen runsas sisältö – jopa tuhat artikkelia vuodessa yli 20 vuoden ajan – ja perinpohjainen optimointiosaaminen takaavat vakaan aseman Googlen listauksissa.

– Erinomainen hakukonenäkyvyytemme hyödyttää myös yhteistyökumppaneitamme, sillä saamme uudet sisällöt nopeasti hyville sijoituksille Google-hauissa, ja linkitysten avulla myös kumppaneiden omat sivustot parantavat hakukonetuloksiaan, kertoo Rakentaja-tuoteperheen business manager Inka Partanen.

Rakentaja-tuoteperheen avainlukuja / kuukausi

Toinen vahvuus on Rakentajan uutiskirjetilaajien suuri määrä. Rakentajan palveluiden uutiskirjeitä tilaa peräti 240 000 suomalaista ja niitä lähetetään kuukausittain yli 2 miljoonaa.

– Uutiskirje ei ole palveluna häviämässä mihinkään, vaan tilaajamäärä kasvaa edelleen ja ne toimivat erinomaisena sisäänheittäjänä palveluihimme.

Rakentajan sivustoista parasta tulosta on tänä vuonna tahkonnut Omataloyhtiö.fi.

– Omataloyhtiön salaisuus on täysin uniikki asema. Mikään muu palvelu ei tarjoa näin laajaa tietopakettia taloyhtiöpäättäjille, sanoo sisällöistä vastaavan Schibsted Suomi Partnerstudion vetäjä Suvi Tanner.

Kaikkien aikojen ennätysluvut syntyivät globaalissa kriisitilanteessa

Rakentajan historian ylivertaisesti kovimmat kävijäluvut nähtiin vuonna 2020, jolloin päivittäinen käyntimäärä ylitti useita kertoja 100 000 käynnin haamurajan. Luvut olivat niin hurjia, että uudestaan niihin kurkottelu ei tule tapahtumaan helpolla.

– Ennätykset syntyivät globaalissa kriisitilanteessa, jolloin ihmiset lukittautuivat koteihinsa ja innostuivat siinä sivussa muun muassa remontoimaan. Luvut olivat hienoja, mutta uusien kriisien sijaan tähtäämme mieluummin tasaiseen kasvuun, Partanen toteaa. 

Tänä vuonna Rakentajan, kuten lukuisten muidenkin sivustojen, liikenneluvuissa on näkynyt kiristyvä tietosuoja. Tuoreimmat GDPR-ohjeistukset määrittelevät esimerkiksi, että Google Analytics -mittaukseen voidaan huomioida vain ne kävijät, jotka ovat aktiivisesti hyväksyneet evästeiden tallentamisen.

– Tämän tulkinnan vuoksi emme voi mitata kaikkea liikennettä. Yleisö ei siis ole kadonnut mihinkään, mutta kaikki eivät anna mittaukseen lupaa.

Sivustoliikenne 2017-2021