Rakentaja-tuoteperheen sivustojen kävijäliikenne on tänä vuonna kasvanut tasaista tahtia. Palvelut tavoittavat kuukausittain yli 700 000 uniikkia kävijää ja lähettävät yli 2,3 miljoonaa tilattua uutiskirjettä.
Nousujohteisen yleisökehityksen mahdollistavat Rakentajan palveluiden kaksi tukijalkaa. Tärkeimpänä vahvuutena sivustojen runsas sisältö – jopa tuhat artikkelia vuodessa yli 20 vuoden ajan – ja perinpohjainen optimointiosaaminen takaavat vakaan aseman Googlen listauksissa.
– Rakentajan erinomainen hakukonenäkyvyys hyödyttää Rakentaja.fi-palveluiden lisäksi myös yhteistyökumppaneitamme, sillä saamme uudet sisällöt nopeasti hyville sijoituksille Google-hauissa. Linkitysten avulla myös kumppaneiden hakukonetulokset paranevat, kertoo Rakentaja Mediat Oy:n myyntijohtaja Heidi Uusitalo.
Rakentaja-tuoteperheen avainlukuja / kuukausi
- 714 000 uniikkia kävijää
- 1 598 000 sivunäyttöä
- 2 329 000 uutiskirjettä
Tuoteperheen sivustoja ovat rakentaja.fi, rakentaja.fi/pro, puutarha.net ja
omataloyhtio.fi.
Kaikkien aikojen ennätysluvut syntyivät globaalissa kriisitilanteessa
Rakentajan historian ylivertaisesti kovimmat kävijäluvut nähtiin vuonna 2020, jolloin päivittäinen käyntimäärä ylitti useita kertoja 100 000 käynnin haamurajan. Luvut olivat niin hurjia, että uudestaan niihin kurkottelu ei tule tapahtumaan helpolla. Ennätykset syntyivät, kun ihmiset lukittautuivat koteihinsa ja innostuivat siinä sivussa muun muassa remontoimaan.
Tänä vuonna Rakentajan, kuten lukuisten muidenkin sivustojen, liikenneluvuissa on näkynyt kiristyvä tietosuoja. Tuoreimmat GDPR-ohjeistukset määrittelevät esimerkiksi, että Google Analytics -mittaukseen voidaan huomioida vain ne kävijät, jotka ovat aktiivisesti hyväksyneet evästeiden tallentamisen. Kaikki kävijät eivät anna mittaukseen lupaa.